مسیرهای ارتباطی

میتونید از طریق ایمیل یا پیامک با من در ارتباط باشید
logo haddad.pooria@yahoo.com
+989125499724
0
  • محصولی در سبد نیست.
0
  • محصولی در سبد نیست.

رادیو گفت و گو – با موضوع هوش مصنوعی

پوریا حداد > رادیو گفت و گو – با موضوع هوش مصنوعی

رادیو گفت و گو – با موضوع هوش مصنوعی

موضع این برنامه‌ی ضرب سکه، “هوش مصنوعی و نقش آن در توسعه اقتصادی” بود. تلاش کردم به زبان ساده در مورد هوش مصنوعی توضیح بدم و از زوایای مختلف نقش اون توی توسعه اقتصاد رو بررسی کنم. این برنامه رو میتونید به صورت آرشیو اینترنتی و از این لینک بشنوید.

همینطور مشروح برنامه در سایت رادیو گفت و گو و این لینک موجود هست.

 

برنامه ” ضرب سکه ” با موضوع هوش مصنوعی و نقش آن در توسعه اقتصادی و رونق تولید با حضور مهندس پوریا حداد ، کارشناس هوش مصنوعی و مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان در این زمینه ، دکتر علیرضا ماهیار ، مشاور فناوری و نوآوری وزارت اقتصاد و ارتباط تلفنی با دکتر حمیدرضا احمدیان ، مدیرکل دفتر نوآوری و حمایت از سرمایه گذاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات روانه آنتن رادیو گفت و گو شد.

ضرب سکه : تعریفی از هوش مصنوعی ارائه دهید.

پوریا حداد : هوش مصنوعی در این روزها موضوع داغی است.هوش مصنوعی دارای زیربخش های زیادی است.شبکه های عصبی بیولوژیکی در طبیعت وجود دارد که پیچیده ترین و پیشرفته ترین این شبکه ، مغز است.در واقع هوش مصنوعی تلاش دانشمندان برای این مهم است که رایانه ها بتوانند مانند انسان فکر کنند ، تصمیم بگیرند و در مواقع لازم عمل مناسب را بدون هدایت و کنترل انسان انجام دهند.

ضرب سکه : نقش و جایگاه هوش مصنوعی در اقتصاد جهان و ایران چه میزان است؟

پوریا حداد : تا چند سال گذشته میزان گردش مالی هوش مصنوعی در جهان ، ۲ میلیارد دلار بود اما پیش بینی می شود تا سال ۲۰۲۰ این رقم به ۶۰ میلیارد دلار افزایش یابد.این افزایش عجیب نشان از این دارد که تمام تکنولوژی ها به سمتی می روند که از این علم در اقتصاد بهره ببرند.در حال حاضر هوش مصنوعی در زمینه اینترنت اشیا بسیار کاربردی است.شرکت های زیادی در این زمینه فعالیت می کنند که پیش بینی می شود تا چند سال آینده درآمد مالی خوبی در داخل کشور و ارز آوری خوبی از خارج کشور داشته باشند.

ضرب سکه : آیا هوش مصنوعی در بورس کاربرد دارد ؟ جایگاه آن در بورس ایران چگونه است ؟

پوریا حداد : شبکه هوش مصنوعی را باید کاملا مانند یک کودک در نظر گرفت.از این جهت که در خصوص صنعت و کار ما چیزی نمی داند اما ویژگی بسیار مهمی به نام یادگیری دارد.به عنوان مثال داده های ۵ سال گذشته بورس ایران را در اختیار آن قرار می دهیم و به این شبکه در خصوص عوامل و مولفه های تاثیرگذار بر شاخص بورس آموزش می دهیم.در واقع اسن شبکه پس از ۵ سال مانند انسانی است که تجربه خوبی در بازار بورس کشور دارد.بنابراین می تواند روند تغییرات شاخص بورس را در چند روز آینده پیش بینی کند.

ضرب سکه: در کشور وضعیت هوش مصنوعی و کسب و کارهای مرتبط با آن چگونه است؟

حمیدرضا احمدیان : هوش مصنوعی یکی از مهمترین مولفه های کسب و کار جدید در مسیرهای در سطح بین الملل است.با توجه به ارزش افزوده ای که به کسب و کارها اضافه می کند ، نگاه جدی به آن و بحث های مرتبط با آن وجود دارد.
هوش مصنوعی دارای یک محیط کسب و کاری مستقیم است که در کشور ما در ابعاد آکادمیک دنبال شده است.اما در خصوص کسب و کار های غیر مستقیم مانند استفاده از هوش مصنوعی در مکانیزم های بازار سرمایه ، توسعه بانکداری ، تولید و فروش نیز بحث هایی وجود دارد. زیرساخت های موجود در کشور پاسخگوی ورود به ابزارهای هوش مصنوعی است اما فضای کسب و کار در کشور در سطح آکادمیک و ابزارها ناشناخته است.
بخش خصوصی و کسب و کارهای نوپا به جهت اینکه زمان و فرصت سعی و خطا در این فضا را دارند ، راحت تر به سمت هوش مصنوعی حرکت می کنند.کسب و کارهای خوبی در حال شکل گیری است.

ضرب سکه : چرا سرعت توسعه کسب و کارهای مبتنی بر هوش مصنوعی در ایران خیلی کم است؟و نقش دولت در این زمینه چیست؟

حمیدرضا احمدیان : روند توسعه هوش مصنوعی در دنیا سرعتی که باید داشته باشد را ندارد در کشور ما نیز وضعیت به همین صورت است چرا که این علم ناشناخته است. ما در کشور از نظر آموزشی و تکنیک های کسب و کار در این حوزه کار جدی انجام نداده ایم بنابراین توسعه و رشد واقعی را نخواهیم داشت.
دولت و وزارت ارتباطات در حوزه برنامه های هوش مصنوعی و کسب و کارهای آن توجه ویژه ای دارند و در حال تلاش برای رفع کمبود هایی هستیم که به دست دولت حل می شود.

 

ضرب سکه آرشیو برنامه ای

شنبه 14 اردیبهشت 1398 ساعت: 11:00 | مدت: 54 دقیقه

هوش مصنوعی و نقش آن در توسعه اقتصادی و رونق تولید
با حضور خانم بحریه(تهیه کننده)، طبعی(کارشناس مجری)، درگاهی(گزارشگر)، مهندس پوریا حداد(کارشناس هوش مصنوعی و مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان در زمینه هوش مصنوعی)، دکتر علیرضا ماهیار(مشاور فناوری و نوآوری وزارت اقتصاد) و ارتباط تلفنی با دکتر حمیدرضا احمدیان(مدیرکل دفتر نوآوری و حمایت از سرمایه گذاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات)

تاریخ

اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۸

اشتراک گذاری
بدون دیدگاه

ارسال دیدگاه

دیدگاه
نام
ایمیل
وبسایت